...Ayat-ayat Cinta...

" Hai orang-orang yang beriman, rukuklah kamu, sujudlah kamu, sembahlah Tuhanmu dan perbuatlah kebajikan, supaya kamu mendapat kemenangan"
~Al-Hajj: 77

Thursday, October 28, 2010

Masa...

Bismillah
ya Allah, akhir-akhir ni sungguh banyak perkara yang bermain-main di fikiran. banyak sungguh perkara yang perlu difikirkan, banyak yang perlu dilakukan. segala-galanya yang berlaku dalam hidup ini seolah-olah lagi tidak teratur.. dari segi amal sehinggalah kepada pelajaran, seolah-olah lagi tidak tersusun.

memikirkan masalah menambahkan lagi kebuntuan dalam fikiran ini. ya Allah, seolah-olah tiada lagi masa yang senggang sekalipun untk memikirkan masalah diri sendiri yang sudah begitu lama tidak diselesaikan.

semoga Allah memberi keberkatan masa dari masa-masa yang tinggal. terlalu bnyk tanggungjawab dari masa yang ada (xingt kata-kata siapa).. yup, itulah yang sye rasa kini. tpi, mgkin sahaja bukan terlalu bnyk perkara yang perlu dibuat pun sehingga xcukup masa, tpi, masalah ni semu berpunca dari masa yang tidak disusn dan diatur dgn baik.

nampaknya, sedikit masa perlu diluangkan aga rsemuanya boleh disusun dgn baik dan tidak terlepas dari melaksanakan mana2 tanggungjawab.

yaAllah, berilah keberkatan masa dari masa2 yang tinggal sebelum aku menghadapMU agar dapat kulaksanakan tanggungjawabku sebaik mungkin dan berilah aku kekutan agar dapat memaksimakan setiapa detik masa yang ada agar aku tidak tergolong dalam golongan yang rugi.. amin..

1 comment:

Izzuddin Yussof said...

doa kat Allah untuk dipermudahkan jalan, insyaAllah boleh, kan Allah xkn membebankan seseorang itu dengan sesuatu yang dia tidak mampu =)